Kecskeméti Táncsics Mihály Középiskolai Kollégium

< vissza

Velencei-tavi kirándulás 2019-04-28 22:12:53

2019. április 26-28.

A 9/E. osztály Velencei-tavi bennmaradásának első napján, 2019. április 26-án, pénteken a kollégiumban töltöttük a délutánt. Az Frizbi Diákolimpia Országos Döntőre való készülés jegyében kora délután a fiúk egy edzésen vettek részt, míg a két lány a jövő hétre feladott házi feladatokat készítette el. A kollégiumi vacsora után egy beszélgetésre hívtam meg Szabó Viktóriát, aki a céltudatos életről, a versenysport pozitív és negatív tapasztalatairól, valamint a külföldi munkavállalás és élet élményeiről, buktatóiról mesélt a diákoknak.
Másnap reggel, 2019. április 27-én, szombaton szakadó esőre ébredtünk, de az előrejelzés a Velencei-tó környékére száraz, szeles időt jósolt, ezért a kollégiumi reggeli és a hidegcsomagok felvétele után bizakodva vágtunk neki az útnak. A szakadó eső miatt egy kis családi segítséggel és három autóval jutottunk ki a vonatállomásra, majd a Kőbánya-Kispesten történő átszállást követően mindenféle probléma nélkül érkeztünk meg Gárdonyba, ahol a TekerBringa alkalmazottai már vártak minket. A megérkezésünket követően kerékpárra ültünk és megkezdtük a 31 km-es túránkat a tó körül, amelyet egy sárkányhajózással szakítottunk meg néhány km megtétele után. A túra során megálltunk még a Sarvajcz Lajos, egykori tóbíró tiszteletére állított keresztnél, ahol a mellette épült nádtetős kilátóból nézhettünk körbe; a pákozdi diadal helyszínén álló, 13,01 m magas Miskahuszárnál és a Pákozdi Katonai Emlékparknál. A túra után a Sarki Róka Vendéglőben ebédeltünk, majd elfoglaltuk a szállásunkat a Holiday Vendégházban. Egy rövid szabadidőt követően – amikor a gyerekek csocsóztak a szálláson – elsétáltunk a szabaduló szobákhoz, ahol az osztály két, öt fős csoportra oszlott és egy-egy szobában bizonyíthatták leleményességüket. Mindkét csoport a szintidőn belül megoldotta a rejtvényeket és sikeresen kiszabadult. A szabaduló szobák után volt időnk még egy kicsit sétálni a parton, ahol a diákok szép képeket készítettek a naplementében. A vacsorát szintén a Sarki Róka Vendéglőben fogyasztottuk el, majd a szálláson egy csoportfoglalkozást követően kártyáztunk a gyerekekkel. Este mindenki hamar nyugovóra tért a fárasztó nap után.
Vasárnap reggel a Sarki Róka Vendéglőben fogyasztottuk el a reggelinket, amit a diákok által nagyon várt lézerharc követett. Egy órán keresztül mérhette össze tudását a két csapat. A csatát a szálláson
történő összepakolás, majd az ebéd követte. A vonatindulás előtt kaptunk még kenyérlángost és üdítőt, amelyet a diákok a közeli ebéd ellenére maradéktalanul elfogyasztottak. A hazafelé úton szintén nem történt semmi baj és a kollégiumban éppen az érkezésünkkor készült el a meleg vacsora.

A kirándulás képeit itt, vagy a Galériában tekintheted meg.